Kinder – Name Recognition
During these past weeks, the children from Kinder 4 have started learning to recognize their names. They have been given an individual identification that has their names on it, with the aim of starting to recognize the letters and sounds that put together their names.Whenever any of the letters looked similar to another, they asked about their pronunciation so they could differentiate and identify it from the rest.
They performed different activities such as watching and commenting on what most caught their attention from identification with names. Some of them pointed out that the names had letters, not numbers. Others were able to recognize that certain letters were repeated. They compared their own names with those of their friends, obtaining surprising results! Each one chose a companion and both put the identification near the one of the other, and recognized that many letters were shared. They also copied the initial with dough and then put it on a cardboard and took it home. In sensory corners they drew the initial of their name. To give a context to the use of the name, Kinder 4 used the identification cards to keep track of daily attendances and also to copy their names using plastic letters. They took homework to share with their families. They had to paste the letters of their names in the correct order and then bring them back to school to show and tell.
Throughout these sequences of activities related to their names, students have made much progress in their first steps in the recognition and identification of letters. But… the learning process has just begun and will be an important basis for further learning.
CONGRATULATIONS ON YOUR WORK!!
Durante estas últimas semanas, los niños de Kinder 4 han comenzado a aprender a reconocer sus nombres. Se les han dado unos carteles individuales que tienen sus nombres en ellos, con el objetivo de comenzar a reconocer las letras y los sonidos que ponen sus nombres. Siempre que el sonido de alguna de las letras parecía similar a otra, preguntaron sobre su pronunciación para poder diferenciarla e identificarla del resto.
Realizaron diferentes actividades como, observar el y comentar lo que más llamó su atención de los carteles con nombres. Algunos de ellos señalaron que los nombres tenían letras, y no números. Otros fueron capaces de reconocer que ciertas letras se repetían. Compararon sus propios nombres con los de sus amigos, obteniendo resultados ¡sorprendentes! Cada uno escogió un compañero y ambos pusieron la identificación cerca de la del otro, y reconocieron que muchas letras eran compartidas. También copiaron la inicial con masa y luego la pusieron en un cartón y la llevaron a casa. En rincones sensoriales dibujaron la inicial de su nombre. Para dar un contexto al uso del nombre, Kinder 4 utilizó sus carteles para llevar el registro de las asistencias diarias y también para copiar sus nombres con letras de plástico. Se llevaron tarea a casa para compartir con sus familias. Tenían que pegar las letras de sus nombres en el orden correcto y luego traerlo de vuelta para mostrar y explicar su trabajo.
A lo largo de estas secuencias de actividades relacionadas con sus nombres, los alumnos han logrado mucho progreso en sus primeros pasos en el reconocimiento e identificación de las letras. Pero… el proceso de aprendizaje recién comienza y será una base importante para seguir aprendiendo
¡FELICITACIONES POR SU TRABAJO!